reklama

reklama

reklama

reklama

    Aktualności
Zakaz wystawiania psów kopiowanych


Kopiowanie psom uszu i ogonów to niewątpliwie olbrzymi problem. Mimo wprowadzenia prawnego zakazu okaleczenia zwierząt w ten sposób, na wystawach wciąż spotkać można czworonogi z przyciętymi ogonami. Polski Klub Psa Rasowego, jako pierwsza organizacja kynologiczna w Polsce, wprowadził zakaz wystawiania psów kopiowanych.

Związek Kynologiczny, największa w Polsce organizacja skupiająca hodowców psów rasowych, bez problemu uznaje wystawianie zwierząt z obciętymi uszami i ogonami. Można nawet rzec, patrząc na ocenianie sędziów, że takie zwierzęta mają większe szanse na wygraną. Mimo wprowadzenia prawnego zakazu przycinania psom niektórych części ciała, wielu weterynarzy i hodowców wciąż popiera ten okrutny proceder.

Polski Klub Psa Rasowego oficjalnie przyjął nowy regulamin wystawiania zwierząt. W dokumencie jest zapis, że kopiowane zwierzęta nie mogą być wystawiane. Jest to z pewnością olbrzymi krok do przodu, krok, dzięki któremu oszczędzi się niepotrzebnych cierpień wielu czworonogom.

Należy pamiętać, że okaleczanie psów poprzez obcinanie im uszu i ogonów to nie tylko fizyczne cierpienie im zadane. Uszy i ogon to ważne narządy służące do komunikacji psów z otoczeniem. Ucinając je, odbieramy zwierzętom możliwość wyrażania swoich uczuć.

AC



 
  Klubowicze, którzy czytali ten artykuł:
 
 Wasze komentarze:     Dodaj nowy
 
 
    ~Psiara 005 01:29 | 22-05-2010   Odpowiedz
 

I mój lancashire heeler także ma kopiowany ogon, ale osoba, która nam go sprzedała mówiła nam, że już kopiowany ogon ma. Miał wówczas 8 tygodni.


 
 
    ~Psiara 005 01:27 | 22-05-2010   Odpowiedz
 

Mój welsh terrier ma kopiowany ogonek ale na wystawach nie uczestniczy.


 
 
    ~Zwierzenciara 08:10 | 04-04-2010   Odpowiedz
 

moja ciocia ma hodowle psów rasy Cane corso i jej pies ma kopiowane uszy i ogon a suka tylko ogon ale polecam do kupowania cane corso narazie nie ma żadnego aktualnego miotu ale możecie kupić np. na allegro bo cane corso to ładne,duże,mądre,zabawne,szalone,kochane psy i masz pewność że zawsze cie obronią


 
 
    psiara888 12:00 | 18-03-2010   Odpowiedz
 

To głupie psy to boli. A psy są śliczne takie jakie są.


 
 
    ~hodowca 01:24 | 06-03-2010   Odpowiedz
 

Wielkie brawa dla PKPR , ZK powinien brać z nich przykład ,no ale skoro w zarządzie zk siedzi lekarz weterynarz który tnie uszy i zarabia na tym to nic dziwnego że ZK nie wprowadzi takiego zakazu - banda łobuzów


 
 
    ~kola 03:23 | 05-03-2010   Odpowiedz
 

(do wypowiedzi ajor, dot. przeglądów na podst. zdjęć) no nie wiem, ja też o tym słyszałam i podobno było już to praktykowane. heh - co ciekawe znam sytuację z pkpr, gdzie zarząd główny pozwolił pokryć sukę labradorkę, która miała chyba 10 miesięcy. Zastanawiam się jak to będzie z tym zapisem o zakazie wystawiania psów kopiowanych... bo jak do tej pory w pkpr było tak, że regulaminy swoją drogą a praktyka swoja


 
 
    ~Barnie 02:50 | 05-03-2010   Odpowiedz
 

Jasne, lepiej jest wątpić niż się cieszyć ze zmian na lepsze ;-( Otóż prawdę od "podobno" dzieli przepaść, "słyszałam" także leży bliżej fikcji. Natomiast rzecz jasna nie ma możliwości zrobienia przeglądu na podstawie zdjęć - i takie są fakty. A wracając do tematu, mam nadzieję, że następne organizacje także dokonają zmian w swoich przepisach dotyczących wystawiania kopiowanych psów - już najwyższy czas zakończyć okaleczanie zwierząt!


 
 
    ~pies z kulawą nogą 12:50 | 04-03-2010   Odpowiedz
 

BRAWO dla PKPR! Ciekawe kiedy zarząd ZKWP swoje ruszy gnuśne tyłki, zrezygnuje z kasy i zastosuje się do obowiązującego prawa? Bo jak na razie to jest wstyd dla członków ZKWP.


 
 
    ~pies z kulawą nogą 01:23 | 04-03-2010   Odpowiedz
 

BRAWO dla PKPR! Ciekawe kiedy zarząd ZKWP swoje ruszy gnuśne tyłki, zrezygnuje z kasy i zastosuje się do obowiązującego prawa? Bo jak na razie to jest wstyd dla członków ZKWP.


 
 
    ~pies z kulawą nogą 01:23 | 04-03-2010   Odpowiedz
 

BRAWO dla PKPR! Ciekawe kiedy zarząd ZKWP swoje ruszy gnuśne tyłki, zrezygnuje z kasy i zastosuje się do obowiązującego prawa? Bo jak na razie to jest wstyd dla członków ZKWP.


 
 
    ~BarnieI 11:29 | 03-03-2010   Odpowiedz
 

Bardzo się cieszę :-)Już czas najwyższy skończyć ten bezsensowny i okrutny proceder! Jest pierwszy krok do przodu i to PKPR go uczynił. Brawo! "~ajor 02:03 | 01-03-2010 Odpowiedz a kto mi powie, czy to prawda, że w PKPR została podjęta decyzja o wykonywaniu przeglądów na podstawie zdjęć? bo to trochę przykre..." To nieprawda. To jakaś głupia plotka.


 
 
    ~M&M 11:11 | 03-03-2010   Odpowiedz
 

"To paradoks - to psom bardziej szkodzi niż pomaga. Pies mysliwski, szczególnie długowłosy, który łazi po krzakach i polach... Po jednym polowaniu z ogona zostałaby krwawa miazga, mix nasion, rzepów i krwi. Brr!" Hej matołku obetnij swojemu psu tez łapy bo na polowaniu je rozwali, oczy zaszyj bo się nabije na krzaki...z tułowiem też coś zrób bo sobie pokaleczy...Szkoda ze ludziom takim jak Ty krocza nie wycinają...moze rozum poszedł by na właściwe miejsce...


 
 
    ~ajor 02:03 | 01-03-2010   Odpowiedz
 

a kto mi powie, czy to prawda, że w PKPR została podjęta decyzja o wykonywaniu przeglądów na podstawie zdjęć? bo to trochę przykre...


 
 
         ~kola 03:22 | 05-03-2010   Odpowiedz
 

no nie wiem, ja też o tym słyszałam i podobno było już to praktykowane. heh - co ciekawe znam sytuację z pkpr, gdzie zarząd główny pozwolił pokryć sukę labradorkę, która miała chyba 10 miesięcy. Zastanawiam się jak to będzie z tym zapisem o zakazie wystawiania psów kopiowanych... bo jak do tej pory w pkpr było tak, że regulaminy swoją drogą a praktyka swoja


 
 
    ~Pazurek85 12:47 | 27-02-2010   Odpowiedz
 

A co z psami starszymi niż rocznik 2005, kiedy jeszcze można było kopiować? Przecież one też jeżdżą na wystawy... Ja mam psa urodzonego już po wprowadzeniu zakazu i jest "w całości" ;)


 
 
    ~dagaa111 05:51 | 27-02-2010   Odpowiedz
 

no niestety kopiowanie psa boli, bo ogony są obcinane na żywca. Weterynarz, a raczej pseudoweterynarz po prostu bierze nożyczki i ciach. Żadnego znieczulenia, nic. Takie są realia. Wystarczy wyobrazić sobie jaki to musi być ból gdy ktoś nożyczkami odcina jakąś część ciała


 
 
    ~Iwona14 10:49 | 26-02-2010   Odpowiedz
 

Mój bokserek nie ma ogonka ale bardzo bardzo go kocham.na początku miał pewne problemy z "resztkom" ogona bo go to bolało i nawet parę razy leciała mu krew.nie powinno się obcinać psom żadnych części ciała. Widziałam parę razy bokserki z długimi ogonkami i naprawdę maja dużo więcej uroku niż te bez.


 
 
         ~Akita 12:05 | 27-02-2010   Odpowiedz
 

Ja też uważam, że pies wygląda po stokroć ładniej z klapniętymi uszkami i długim ogonkiem Jednak prawda jest taka, że właściwie to psów nie boli i niektórzy mocno przesadzają. Zresztą tak jak mówiłam, psom, które polują trzeba obcinac ogony, bo inaczej będą cierpieć :(


 
 
    ~_fokusik_ 06:21 | 26-02-2010   Odpowiedz
 

jeżeli psy mają uszy i ogony to w takim razie czemuś to służy a choć niektórzy nie mogą tego zrozumieć może warto siebie wyobnrazić na miejscu czworonoga?


 
 
    ~_fokusik_ 06:18 | 26-02-2010   Odpowiedz
 

popieram!!! a kto chciałby być okaleczony? nikt nie chciałby by odebrano mu możliwość wyrazania swoich uczuć. wiele osób uważa psy za zabawki służące do pomnażania zysków. może warto czasem pomyśleć jak my byśmy się tak czuli? warto o tym czasem pomyśleć bo nadal wiele czworonogów z tego powodu cierpi.poza tym zwierzęta wyglądające naturalnie nie są pozbawione swojego uroku.


 
 
    ~dagaa111 04:30 | 26-02-2010   Odpowiedz
 

a dlaczego te prawo jest według ciebie głupie? Czy głupi jest zakaz zadawania psom bólu? No naprawdę niech cierpią tylko dlatego że człowiek sobie coś ubzdurał.


 
 
    ChampionDog 12:55 | 25-02-2010   Odpowiedz
 

I Bardzo dobrze. Nie chce psiego cierpienia.Polska Mądrzeje Co wy gadacie Dobki i Rotki ślicznie wyglądają z niekopiowanym ogonem i uszami


 
 
         ~magda99 11:18 | 25-02-2010   Odpowiedz
 

Pisałam do nich w tej sprawie 2 tyg. temu:)


 
 
    ~xD 12:18 | 25-02-2010   Odpowiedz
 

"Jest osadzony wysoko i krótko przycięty, przy czym 2 kręgi ogonowe zostają zachowane w sposób widoczny." Tu masz cytat z wzorca dobermama. Przez tyle lat psom obcinano uszy i ogony a teraz jakieś głupie prawo tego zabania? To dyskryminacja!


 
 
    ~dagaa111 12:03 | 25-02-2010   Odpowiedz
 

cytat z wzorca boksera : " Osadzony raczej wysoko niż nisko, zachowany w stanie naturalnym. " No nie wiem czy jestem ślepa ale nie widzę żeby pisało że ogon musi być przycięty. W ŻADNYM wzorcu nie ma napisane że ogon MUSI być kopiowany. To by było niezgodne z prawem. A co do tego że doberman z ogonem nie wygląda jak doberman to naprawdę podziwiam takich miłośników dla którym znaczenie ma wygląd, a tym bardziej tak nieznaczny szczegół jak ogon. Czy mamy prawo zadawać psom ból po to by wyglądały lepiej?


 
 
    ~xD 11:50 | 25-02-2010   Odpowiedz
 

To samo jest u bokserów. Wzorzec podaje ze ogony muszą być przycięte!!!


 
 
    ~Akita 11:49 | 25-02-2010   Odpowiedz
 

Oczywiście mówię o psach, które naprawdę polują - co prawda zdarzają się coraz rzadziej, ale jednak.


 
 
    ~sznaucercia 11:44 | 25-02-2010   Odpowiedz
 

Sory no ale np. Doberman czy Rottweiler brzydko wyglądaja z naturalnymi ogonami wręcz jak kundle one powinny miec ciete chociaż ogony bo z nimi są brzydkie. Nigdy nie kupie takiego psa z naturalnym ogonem!


 
 
         ~Akita 11:47 | 25-02-2010   Odpowiedz
 

To paradoks - to psom bardziej szkodzi niż pomaga. Pies mysliwski, szczególnie długowłosy, który łazi po krzakach i polach... Po jednym polowaniu z ogona zostałaby krwawa miazga, mix nasion, rzepów i krwi. Brr!


 
 
    ~Zszokowana : O 09:58 | 25-02-2010   Odpowiedz
 

I bardzo dobrze! To nie tylko kaleczy psy, ale i brzydko wygląda!!! "Mimo wprowadzenia prawnego zakazu przycinania psom niektórych części ciała, wielu weterynarzy i hodowców wciąż popiera ten okrutny proceder." - Chyba nigdy nie zrozumiem niektórych ludzi... Jak można być tak okrótnym?!


 
 
    ~dagaa111 08:42 | 25-02-2010   Odpowiedz
 

i bardzo dobrze. Niewielki krok ku lepszemu. Tylko ja naprawdę nie mogę zrozumieć dlaczego można bez problemu wystawiać psa kopiowanego skoro kopiowanie jest niezgodne z prawem? Ba kopiowanie psy nawet wygrywają wystawy. Przecież to tolerancja na łamanie prawa. W jakim kraju my żyjemy? I tu nie chodzi tylko o wystawy psów, ale także o wiele innych rzeczy w których nikt nie zwraca uwagi na łamanie prawa


 
 
    ~AAAALLLLAAAA 08:07 | 25-02-2010   Odpowiedz
 

jupi polska zmadrzala


 
 
    zium 06:01 | 25-02-2010   Odpowiedz
 

Psiara37 ... psy to nie jaszczurki -.- ... Pies twojego wujka miał pewnie problemy z kręgami, mógł mieć anomalie, która powstała przy porodzie lub mutację genów ... Moja koleżanka rozmnożyła swoją suczkę rottweilera (pies bez papierków -.- ) Suczka była pozbawiona ogona i ojciec piesków również. Niektóre pieski miały ogonki inne nie ..., ale to, ze psu nagle odpadł ogon nie ma nic wspólnego z tym aby obcinać innym psom tej samej rasy ogony.


 
 
    ~zium 05:55 | 25-02-2010   Odpowiedz
 

I bardzo dobrze !!!! Polska wreszcie mądrzeje ...


 
 
         ~AAAALLLLAAAA 08:05 | 25-02-2010   Odpowiedz
 

Popieram Cię zium.


 
 
    GMP1991 02:57 | 25-02-2010   Odpowiedz
 

bardzo dobrze i to jest okropne jak można obcinać im uszy , ogony czy co tam jeszcze chcą niech człowiek sam sobie odetnie ciekawe jak będzie się on czuł to okropne co oni robią tym piskom:(


 
 
         psiara37 04:29 | 25-02-2010   Odpowiedz
 

ale niektóre psy mają problemy z uszami i niektórym rasą ogony mogą odpaść same mój wójek nie chciał rottwailerce obcinać ogona żeby nie cierpiała a potem odpadł kawałek i trzba było więcej obcinać


 
 
    ~kunia 02:55 | 25-02-2010   Odpowiedz
 

Zgadzam się bo to przecież boli psa obcinanie ogona itp.


 
 
    margarett 02:52 | 25-02-2010   Odpowiedz
 

I bardzo dobrze że ten cały Polski klub Psa rasowego wprowadził coś takiego!


 
 
    ~Jamnik 02:38 | 25-02-2010   Odpowiedz
 

No i dobrze !!!!!


 
 
    ~psiara 01:08 | 25-02-2010   Odpowiedz
 

co za dupki obcinają psom czesci ciala!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


 
 
    AnnieXD 01:06 | 25-02-2010   Odpowiedz
 

I bardzo dobrze!







(c) 2008 PIES.PL | reklama w portalu | made by: Webprovider.pl