piątek, 24 listopada 2017

Z grzywką czy bez?

30 października 2017 08:31 Zostaw komentarz

Wydatki związane z wyposażeniem

Niezależnie od tego, czy zdecydujemy się prowadzić działalność we własnym domu, czy w wynajmowanym lokalu, będziemy potrzebować dobrze oświetlonego i wentylowanego pomieszczenia z dostępem do wody i miejscem pozwalającym na kąpanie i strzyżenie psów. Czy powinno być duże? 20-30 metrów kwadratowych prawdopodobnie wystarczy, jeśli nie mamy w planach poczekalni dla psich klientów.
Kolejna, wymagająca nakładów finansowych, ale konieczna inwestycja wiąże się z wyposażeniem salonu. Prócz elementów użytkowanych przez ludzi (mebli, toalety, zaplecza kuchennego itp.) niezbędne będą „psie” sprzęty i akcesoria. Przede wszystkim wanna. Jeśli chcemy się ograniczyć tylko do przedstawicieli małych ras, możemy z niej zrezygnować, wystarczy duża umywalka. Większość salonów kieruje swoją ofertę właśnie do właścicieli małych psów, ale może właśnie dlatego warto zainteresować się powstałą niszą? Poza wanną potrzebny będzie stół groomerski, na którym wykonamy resztę zabiegów. I znów, jeśli zajmować się będziemy wyłącznie maluchami, szczególne udogodnienia są zbędne, jednak już wniesienie na stół labradora wymaga męskiej ręki. Gdy nie możemy liczyć na taką pomoc, zaopatrzmy się w stół hydrauliczny lub elektryczny.
To w zasadzie wszystkie zakupy w dużym rozmiarze, reszta to „drobnica”, ale wcale nie taka tania. Potrzebne będą maszynki do strzyżenia, z szeregiem różnych końcówek, różne rodzaje nożyczek (kilka lub kilkanaście), grzebienie, szczotki, trymery, noże do rozcinania filcu, prostownice, obcinaczki do pazurów, suszarki, ręczniki, kosmetyki pielęgnacyjne, środki do dezynfekcji, odzież ochronna, szczotki do sprzątania, sterylizator do narzędzi, maty… lista jest dość długa.
Warto też wydać trochę pieniędzy na sprzęt foto-wideo. Umożliwi on dokumentowanie wyglądu psów przed i po wizycie w salonie, co stanowić będzie dobrą reklamę. Nagranie zachowania psa podczas nieobecności właściciela w salonie po pierwsze uspokoi go, a po drugie może być materiałem chroniącym groomera przed oskarżeniem o nieprofesjonalne zachowanie w stosunku do czworonoga czy zranienie go.

Sprawy urzędowe  

Mówiąc o wydatkach, warto wspomnieć o możliwości uzyskania dofinansowania, zarówno na kurs przygotowujący do zawodu – tu wchodzi w grę wyłącznie dofinansowanie z urzędu pracy, jak i na rozpoczęcie działalności i niezbędne zakupy. Są dwie możliwości pozyskania środków na tzw. start-up, z urzędu pracy (nawet do 20 tysięcy) oraz dotacji z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 6.2. (zwykle w wysokości 40 tysięcy złotych). Aby ubiegać się o dofinansowanie w ramach tego projektu, trzeba mieć status osoby bezrobotnej i nie prowadzić własnej, zarejestrowanej działalności gospodarczej. W pozyskaniu tych drugich środków może pomóc Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości.
Zanim zaczniemy wydawać zgromadzony kapitał i kompletować wyposażenie, powinniśmy zarejestrować działalność, dzięki czemu wszystkie zakupy będziemy mogli zaksięgować jako koszty i odliczyć je od przychodu. Zadba o to biuro rachunkowe lub księgowa. Jeśli nie znamy się na kwestiach finansowania firmy, najlepiej zdać się na specjalistę zorientowanego w przepisach prawa, co zaoszczędzi nam rozmów z urzędem skarbowym i pozwoli skupić się na właściwej pracy.

Polowanie na klientów

Zdecydowana większość psów, które trafiają do salonów, to domowe pupile, a nie championy. 90 proc. tej grupy stanowią yorki, maltańczyki, shih tzu i sznaucery. Psy wystawowe są zazwyczaj przygotowywane przez właścicieli lub hodowców i stanowią nikły procent klientów psich salonów. Wyjątkiem są te punkty usługowe, w których pracują mistrzowie w swoim fachu, specjalizujący się w danej rasie czy grupie.
Zanim dojdzie do głosu marketing szeptany i zadowoleni właściciele zaczną nas polecać znajomym, trzeba się będzie trochę napracować. Warto przygotować materiały reklamowe – ulotki, wizytówki, banery, nawiązać współpracę z okolicznymi lekarzami weterynarii, hotelami dla psów, trenerami, oraz zostawić materiały informacyjne w sklepach zoologicznych. Dobrym pomysłem jest również odwiedzenie miejsc spacerów właścicieli i ich pupili, by nawiązać znajomości i rozdać ulotki. Kolejna sfera reklamowa to internet. Dziś posiadanie własnej strony to konieczność. Duże znaczenie mają również media społecznościowe, bardzo skuteczne w przekazywaniu informacji. Mogą pomóc nam wystartować, ale i zamknąć działalność. Pierwszą rzeczą, którą zrobi niezadowolony klient, będzie powiadomienie o tym wszystkich znajomych. Przy okazji, warto wykupić ubezpieczenie OC, które zabezpieczy nas finansowo, w razie nieprzewidzianych roszczeń rozczarowanych klientów.

Pages →  1 2 3 4 5

Z grzywką czy bez? Reviewed by on . Wydatki związane z wyposażeniem Niezależnie od tego, czy zdecydujemy się prowadzić działalność we własnym domu, czy w wynajmowanym lokalu, będziemy potrzebować Wydatki związane z wyposażeniem Niezależnie od tego, czy zdecydujemy się prowadzić działalność we własnym domu, czy w wynajmowanym lokalu, będziemy potrzebować Rating: 0

Zostaw komentarz

Musisz być zalogowany aby zostawić komentarz.

scroll to top